Τι να την κάνω την ιστοσελίδα όταν υπάρχει το Facebook;

Τα τελευταία χρόνια οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, τα γνωστά πια σε όλους social media, έχουν αποκτήσει εκατομμύρια χρήστες που τα χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση και ανταλλάσσουν συνεχώς πληροφορίες μέσω αυτών. Πολλές επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους επιλέγουν να διατηρούν μια παρουσία στα social media προσπαθώντας να προσελκύσουν νέους πελάτες.

 
Είναι λοιπόν εύλογο κάποιος να ρωτήσει “Γιατί να χρειάζομαι μια ιστοσελίδα;”


Σίγουρα η παρουσία στο Facebook, το Twitter κ.ο.κ. είναι κάτι που προτείνουμε μιας και μπορεί να βοηθήσει στην προβολή μιας επιχείρησης. Τι γίνεται αν έχετε μόνο προφίλ στα social media και όχι κάποια επίσημη δική σας ιστοσελίδα; Θυμηθείτε ότι έτσι στηρίζετε το μέλλον της επιχείρησής σας αποκλειστικά σε ιστοσελίδες (social media) πάνω στις οποίες δεν έχετε κανένα έλεγχο. Μπορεί δηλαδή κάποια μέρα να τα χάσετε όλα ξαφνικά αφού στην πραγματικότητα δεν σας ανήκουν.


6 ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΜΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ

1. Η ιστοσελίδα σας ανήκει

Έχουν υπάρξει πολλές περιπτώσεις που τα προφίλ κάποιων επιχειρήσεων στα social media απενεργοποιήθηκαν χωρίς κάποιο προφανή λόγο. Το περιεχόμενο των προφίλ διαγράφτηκε εντελώς και οι επιχειρήσεις δεν είχαν πια κάποια άλλη παρουσία στο διαδίκτυο. Ο χρόνος και τα χρήματα που είχαν διαθέσει για να προσελκύσουν τα πολυπόθητα Like πήγαν χαμένα.

Το προφίλ ή η σελίδα σας για παράδειγμα στο Facebook, δεν είναι παρά μέρος μιας μεγαλύτερης ιστοσελίδας που ανήκει καθαρά και μόνο στην εταιρία Facebook η οποία έχει το δικαίωμα να κάνει ότι αλλαγές θεωρεί ότι θα τις φέρουν περισσότερα κέρδη. Είναι εξάλλου και αυτή μια επιχείρηση με στόχο το κέρδος.

Μια ιστοσελίδα που έχει φτιαχτεί ειδικά για εσάς, είναι ένας χώρος στο internet που σας ανήκει και μπορείτε να προσαρμόσετε στα δικά σας μέτρα και να βάλετε ότι και όσο περιεχόμενο θέλετε. Και το βασικότερο, είναι στο χέρι σας να την κρατήσετε για πάντα.

2. Μηχανές αναζήτησης και search engine optimization

Τα social media αν και εμφανίζονται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, δεν έχουν την ίδια βαρύτητα που έχουν οι κανονικές ιστοσελίδες. Στην δική σας ιστοσελίδα μπορείτε να επιλέξετε σε ποιες λέξεις κλειδιά θα στοχεύσετε και στο πως θέλετε να σας βρίσκουν οι χρήστες καθώς και να κάνετε όσες ενέργειες χρειάζονται για να πετύχετε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.

Κάντε και οι ίδιοι μια δοκιμή. Πηγαίνετε στο Google και ψάξτε κάτι που σας ενδιαφέρει (π.χ. αγορά φωτογραφικής μηχανής). Τι βλέπετε; Πόσα από τα αποτελέσματα είναι προφίλ σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και πόσα οδηγούν σε επαγγελματικές ιστοσελίδες;

3. Τα social media έχουν περιορισμούς

Όπως είπαμε και παραπάνω οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης ανήκουν στις αντίστοιχες εταιρίες και όχι στα μέλη τους. Αυτό σημαίνει ότι έχουν αρκετούς περιορισμούς τους οποίους πρέπει να σέβονται οι χρήστες τους. Για παράδειγμα, δεν μπορείτε να επέμβετε παρά μόνο σε μικρό βαθμό, στην εμφάνιση του προφίλ σας. Ή δεν υπάρχει η δυνατότητα να ανεβάσετε ότι αρχεία μπορεί να χρειαστούν οι πελάτες σας, όπως τα pdf χωρίς την χρήση τρίτων εφαρμογών.

Μια εταιρική ιστοσελίδα όμως έχει ελάχιστους περιορισμούς και μπορεί να έχει ακριβώς τις δυνατότητες που χρειάζεστε και που θα βοηθήσουν τους εν δυνάμει πελάτες σας.

4. Ανταγωνισμός και διαφημίσεις

Αν οι ανταγωνιστές σας έχουν εκτός από την σελίδα τους στο Facebook και μια επαγγελματική ιστοσελίδα είναι πολύ πιθανό να σας “πάρουν” τους πελάτες μέσα από τα χέρια. Σίγουρα η ιστοσελίδα θα τους δώσει περισσότερες πληροφορίες για αυτό που ψάχνουν και θα τους δημιουργήσει ένα αίσθημα εμπιστοσύνης, βλέποντας ότι η επιχείρηση έχει ένα σταθερό σημείο αναφοράς. Μην ξεχνάτε ότι ένα δωρεάν προφίλ στο Facebook είναι κάτι που μπορεί να έχει ο καθένας.

Κάτι ακόμα που θα πρέπει να σκεφτείτε είναι το γεγονός ότι την στιγμή που κάποιος χρήστης κοιτάζει την σελίδα σας στο Facebook βλέπει συγχρόνως στα δεξιά διαφημίσεις που μπορεί και να ανήκουν στον ανταγωνιστή σας. Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί στην δική σας ιστοσελίδα.

5. Στατιστικά στοιχεία

Αν και τα social media δίνουν πια αρκετές πληροφορίες για την χρήση των προφίλ σας από τους επισκέπτες δεν φτάνουν σε καμιά περίπτωση τις δυνατότητες που προσφέρουν τα συστήματα ανάλυσης στατιστικών των ιστοσελίδων. Έχοντας πρόσβαση σε λεπτομερή στατιστικά μπορούμε να καταλάβουμε τις αντιδράσεις των χρηστών και να προβούμε σε αντίστοιχες αλλαγές.

6. Δείξτε επαγγελματισμό και σταθερότητα

Για να σας εμπιστευτούν οι χρήστες του internet θα πρέπει να δείξετε ότι κάνετε το καλύτερο για την επιχείρησή σας, ότι σας ενδιαφέρει να τους προσφέρετε μια ολοκληρωμένη εμπειρία, κάτι που δεν μπορεί αν επιτευχθεί μόνο με την χρήση των social media. Το Facebook και τα άλλα social media θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για να φέρνουν επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας και όχι το αντίθετο. Εκεί θα μπορείτε να πληροφορήσετε τον κάθε επισκέπτη και να τον βοηθήσετε ώστε να προχωρήσει σε κάποια αγορά και να γίνει από επισκέπτης, πελάτης.

Θα μπορούσαμε να παρομοιάσουμε την ιστοσελίδα σας με ένα φυσικό κατάστημα και τα προφίλ σας στα social media με καταχωρήσεις σε επαγγελματικούς καταλόγους. Τι γίνεται αν ο κατάλογος που έχετε την καταχώρησή σας, διακόψει την κυκλοφορία του; Πως θα σας βρίσκουν μετά οι πελάτες σας;

Σίγουρα η προβολή σε καταλόγους είναι σημαντική, αλλά είναι πιο σημαντική από το ίδιο το κατάστημά σας;

Μην πέσετε λοιπόν στην παγίδα του να δίνετε μεγαλύτερη βαρύτητα στο προφίλ σας στο Facebook από ότι στην ιστοσελίδα σας, αλλά χρησιμοποιείστε και τα δύο συγχρόνως για καλύτερα αποτελέσματα.